Syyllinen jäi kiinni – tietoa virhetilanteesta
Ultramatkojen maksusekaannus on merkittäviltä osin oikaistu. Kyyneliltä ja ikuisilta traumoilta ei vältytty, mutta elämän kaareen kuuluu tiettyä draamaa.
Otit yhteyttä muttet ole saanut vastausta? Pahimmillaan sähköpostiviestejä tuli kymmenittäin tunnissa. Jollet ole saanut vastausta, se on valitettavasti päässyt hukkumaan ruuhkaan. Ole uudestaan yhteydessä, kiitos. Vastaan viimeistään sunnuntai-iltana, nyt 7.-10. päivä olen verkon ulkopuolella. Twitter ja Faceviestit menee valitettavasti minulta tässä ruuhkassa ohi => yhteydet info@nuts.fi
Jos maksoit luottokortilla virheelliset veloitukset on pyritty perumaan. Jos oma maksusi on edelleen ilman ilmoittautumista eikä myöskään peruunnu ole yhteyksissä info@nuts.fi
Virheellisesti veloittuneet verkkopankkimaksut olemme palauttaneet yhteydenottojen mukaan veloitusten viitenumeroiden perusteella.
”Jonolista”
Torstaina hämmennystä, huhuja ja mielipahaa herättänyt nimien listoille nouseminen johtui siitä, että otimme 18:03:xx tulleiden ulosjääneiden maksujen tyypit mukaan kisaan. Purimme siis sitä paljon kyseltyä jonolistaa. Erillistä jonolistaa ei ole, meillä on kymmenittäin maksuja jonossa joita jonotella.
Virheellisten maksujen ohella listalle nousee vielä aiemmin tehtyjen sitoumusten kautta nimiä. Ulkopuolelle jääneen mielestä tämä on ikävää ja arveluttavaa, ymmärrän täysin.
Olen jälleen saanut myös ehdotuksia paikkojen arpomisesta. Arvonnassa on viikkojen työ lähettää maksulinkit, katsoa kun puolet jengistä on osallistunut arvontaa vain varuille ja eivät maksa ja sitten toistaa tätä paikkojen täyttämistä viikkokausia. Ja lopputulos on sama kuin nyt: joku saa paikan, joku jää ulos ja pettyy.
Virheen syy
Ilmoittautuminen sinänsä pelasi täydellisesti. Seurannut tilanne johtui allekirjoittaneen virheolettamasta, että ilmoittautuminen varaa osallistujapaikan maksuun siirryttäessä. Useimmat nykyaikaiset eurooppalaiset maksurajapinnat toteuttavat ”Authorization and Capture” metodin, jolloin paikkatilannetta seurataa maksutapahtuman aikana.
Suomalaiset maksurajapinnat eivät toimi samalla dynaamisella tavalla vaan tekevät maksun ja palaavat ilmoittautumiseen. Eli ilmoittautumislomake päästi kunkin hetkisen paikkatilanteen mukaan maksamaan, ja maksusta paluun jälkeen ilmoittautuminen vahvistui paluuhetken paikkatilanteen mukaan. Lähes aina tämä toimii, mutta kun samalla kolmen minuutin slotilla on parisataa halukasta enemmän kuin paikkoja homma sakkaa.Tähän on jo mielessä ruuhkatilanteen kestävä kiertotie.
18:03 jälkeen läpimenneet ilmoittautumiset johtuvat siitä, että menin härppimään allokoituja kiintiöitä ja järjestelmä sen mukaan antoi uusia paikkoja.
Lisäksi nuts.fi ja nutskarhunkierros.fi kotisivupalvelimet kävivät hivenen heikolla hapella pahimman ryysishetken aikana. Suomesta on hankala löytää kohtuuhintaista mutta kaksi kertaa vuodessa kuormaa kestävää palveluntarjoajaa. Tätä pyrimme kiertämään kertomalla suorat ilmoittautumislinkit facessa ja twitterissä.
Kannan täyden vastuun sekaannuksesta. Voitte viedä Kuusamossa saunan taakse piestäväksi – mutta mielellään vasta sunnuntai aamuyöstä niin saamme tulokset tehtyä.
Terveisin tekniikka- ja maksunpalautusdivisioonan päällysmies
Jokke